maandag 26 september 2011

Wolderwijdloop!

Na weken van hard trainen en 1 rust dag van te voren was ik best nog wel vermoeid maar super gemotiveerd om in de warmte (21 graden) te knallen tijdens de Wolderwijdloop.
Het was een thuis wedstrijd dus alle ogen waren op mij gericht. Andre Plette een goede regionale loper vertelde mij dat ik een geduchte concurrent kreeg tijdens de Wolderwijdloop
genaamd Thijmen Schouten. Hier had hij zeker gelijk in, Thijmen knalde na 500 meter over ons heen en begon werkelijk te beuken hij opende de eerste kilometer in 3.20 en de doorkomst op 5 km was 16.40. Andre moest er na 3 km af en ik liep tot 5 km makkelijk met hem mee. De 2e keer heuvel op was teveel waardoor ik hem moest laten gaan en ontplofte finaal even. Ik had 2 km en een flesje water nodig om te herstellen en kon toen weer verder knokken. Het was een thuiswedstrijd voor mij dus vond het wel zo netjes om aardig diep te gaan. Met 21 graden liep ik de 2e tijd in 34,24 en dat is voor mij met deze omstandigheden redelijk goed. Ik heb 2 maanden geen interval gedaan van 3.20 per km i.v.m. met mijn marathon voorbereiding dus ben erg tevreden. Momenteel zit ik op een gemiddelde week omvang van boven de 120 km! De snelheid ontbreekt maar wat kan ik die omvang makkelijk aan zeg. Al met al de ideale voorbereiding om een hele goede marathon te lopen. De vorm komt er aan en straks met veel rust ga ik knallen in Amsterdam! Het was leuk om mezelf s’avonds nog op TV Flevoland te zien: http://www.omroepflevoland.nl/Sport/84460/schouten-is-de-snelste-in-wolderwijdloop


2 opmerkingen:

  1. 34;24 in de warmte is gewoon een goede tijd Koen, geen schande om van Thijmen te verliezen. Mij lukte het ondanks een wedstrijd die goed bezet was ook niet om een 33'er te lopen 1 dag erna.

    Je marathontijd van Rotterdam gaat er dik aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Koen, je bent weer leuk/goed bezig. Ben heel benieuwd wat je in Amsterdam ga doen.

    BeantwoordenVerwijderen