maandag 5 september 2011

Gekookt in de Heideloop

Na weken hard trainen (100 - 130 km per week gelopen) om klaar te zijn voor de marathon, deed ik mee aan een wedstrijd in Ermelo van Loopgroep2000.
In de krant werd ik vooraf als favoriet bestempeld samen met Patrick Kuijken van Athlos.
Ik had er zin in want mijn benen voelen momenteel super sterk aan.
De start klonk en ik knalde samen met Patrick weg. Na 500 meter vond ik het al genoeg en begon gewoon lekker door te trekken en zag dat het te hard ging voor de rest van de lopers. Langzaam liep ik uit en kwam de eerste 3 kilometer door onder de 10 minuten..alleen was het wel 27 graden. Hierdoor kon ik al heel snel mijn warmte niet kwijt en begon ik het benauwd te krijgen. Kilometers met een tijd van 3.30 en 3.35 volgden. Bij de 5 km doorkomst kwam Patrick terug en liep hij van mij weg. Ik stond volledig geparkeerd en het enige wat ik kon doen was flesjes water van toeschouwers over mij heen gooien. Het vreemde was dat mijn benen geen moment pijn deden! Ik heb 2 keer eerder een wedstrijd boven de 25 graden gelopen en toen ben ik uitgestapt en heb ik er een rustige duurloop van gemaakt. Warmte is voor mij blijkbaar niet bestemd. Daarom hoop ik snel op koudere temperaturen, want hoe raar het nu ook klinkt “ik voel me erg goed momenteel”.
Ik probeer het los te laten en de komende weken als het hopelijk wat kouder word wil ik nog een 33er te lopen...Ik ben gewoon in vorm!O ja, mijn finish tijd was 35,40.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten