zondag 27 september 2009

30 van almere....

Na 2 zware dagen toch maar naar Almere gegaan voor een 10,1 km wedstrijd. Bij de Finish werd zelfs omgeroepen dat het 10,2 was.....

Ik had mij voorgenomen een keer rustig te starten met het oog op de halve marathon van Amsterdam. Mijn team maatje Randy die de laatste weken erg verbeterd is vloog er in...

Ik had mij zelf beloofd om mijn eigen wedstrijd te lopen dus aan 3.30 per kilometer te houden en besloot niet met hem mee te gaan. Bij kilometer punt 6 kwam ik bij hem en hield ik ff 1 kilometer rust..Daarna versnelde ik erg hard omdat ik zag dat ik nog binnen de 35 minuten kon finishen.2 km later keek op mijn klokje bij kilometer punt 9....

31 minuten en 25 seconden...Ik geloofde er in en gaf alles...

Alleen voor de laatste afslag stond een bordje...10 km.....

Tijd....34.44.. Jammer genoeg moest ik zeker nog 100 meter en zag dat ik het net niet ging redden. De laatste 20 meter was ik kapot en liep ik over de finish.35.16 was mijn tijd...Maar ik weet het zeker ik ben weer 1 procentje beter dan een maand terug. En was toch blij met mijn 2de plaats.

1 opmerking:

  1. Hoi Koen,
    Heel verstandig om je eigen tempo te lopen en niet mee te gaan met die gekke Randy.

    Grt Hans Lampe

    BeantwoordenVerwijderen