dinsdag 18 december 2012

Sportman 2012 van Zeewolde


Eindelijk is het gelukt, 3 maal is scheepsrecht?
Ik ben het geworden, sportman van het jaar in mijn geliefde dorp Zeewolde! De eer, geweldig! Dit betekent zoveel voor mij! Ik kon wel huilen van blijdschap, dit zijn de geluksmomenten waar je als sporter naar op zoek bent.
 Mijn uitslagen op de NK’s en het verbeteren van al mijn persoonlijke records waren doorslag gevent. Tuurlijk ben ik vaak niet tevreden omdat het altijd maar harder moet maar soms moet je gewoon tevreden zijn en ik kan je vertellen, ik ben blij!
De afgelopen jaren zat ik er voor mijn gevoel heel dichtbij maar anderen waren mij steeds net wat voor. Nu eindelijk in mijn mooiste loop jaar met vele malen op tv te zijn geweest krijg ik de titel.
Natuurlijk ben ik net als alle andere genomineerden geen absolute Nederlandse top maar ik doe er heel veel voor en heb er plezier in.
Natuurlijk wil ik nog harder (dat gaat gebeuren) en nog 5 keer op rij sportman van Zeewolde  worden maar dat zal heel moeilijk worden.
Er zitten namelijk enorme talenten aan te komen die wel de absolute top kunnen bereiken.
Ik ga geen namen noemen anders doe ik waarschijnlijk iemand te kort.
De jeugd is de toekomst net zoals in ons mooie dorp waar ik met zoveel plezier woon.
Daarom weet ik dat voor ons dorp een atletiek baan zeer belangrijk is voor de ontwikkeling van jonge atleten. Zeewolde stikt van de lopers en de talenten alleen het moet er een keer uit komen.
Daarom hoop ik echt dat er volgend jaar besloten wordt om een baan te bouwen.
Zelf heb ik benadrukt en de mogelijkheid genomen om bij de sportverkiezingen in gesprek te gaan met onze zeer vriendelijke wethouder van sport.
Hopelijk heeft hij geluisterd al moet ik voorzichtig zijn wat ik zeg want volgend jaar hoop ik natuurlijk ook op zijn stem;-).
En wat mij betreft ik moet ook verder.
Genieten doe ik zeker en zal zo trots als een pauw mijn rondjes door Zeewolde lopen als sportman 2012 maar er moet ook weer geknald worden in het nieuwe jaar.
De afgelopen 2 maanden na de marathon  heb ik na een rust periode er flink even op los gefeest, genoten van het niet sporten en heb mentaal uitgerust van het zware maar leuke jaar.
Nieuwe doelen zijn gemaakt en ben sinds 4 weken weer in opbouw. Beetje bij beetje gaat het weer de goede kant op ook al laten de tijden van de laatste wedstrijden het niet zien. Ik ben ook nog geen enkele keer heel diep gegaan. Steeds gaat het beter en kan ik het meer en meer opbrengen.
Ik heb nog een paar weekjes nodig met wat wedstrijden en snelheid prikkels maar dan sta ik er weer.
2013 word hopelijk weer mijn jaar met een hoop PR’s en mooie uitslagen!
In het bijzonder wil ik mijn trainer Henk bedanken voor alle begeleiding en schema s,en natuurlijk mijn lieve vrouw die mij heel wat sport uurtjes moet missen.

Fijne feestdagen gewenst en een sportief nieuwjaar!

1 opmerking: