maandag 10 januari 2011

Florijnloop


Samen met Tom ben ik naar Woudenberg vertrokken om daar de Florijnloop te gaan lopen.
Ik had er best zin in maar had voorafgaand aan de wedstrijd geen echte doelstellingen staan. Tom had wel een doelstelling: zoveel mogelijk indruk maken op de beste Nederlandse vrouw cross, Adrienne Herzog. Dit ging hem achteraf goed af.
Ik ging van start bij de 10 engelse mijl en vloog er vandoor. Hierdoor bedacht ik me “ ga ik niet te hard”? Ik bleef hangen uiteindelijk tussen twee groepjes en liep rond positie 9. Ik twijfelde toen te lang of ik met de groep voor me mee zou gaan want het gat werd steeds groter. Achteraf had ik gewoon mee moeten gaan dan had er zeker een snellere tijd ingezeten.Terwijl voor mij 2 lopers steeds kop over kop liepen, deed ik het alleen.Totdat bij km 3 ineens Rik Wolswinkel achter mij een gat dicht liep en hierdoor bij mij kwam lopen. Wij zijn toen ook Kop over kop gaan lopen en wisten het gat tot een meter of 25 in 3 km tijd te dichten. Helaas wilde laatste stukje niet lukken.Ik dacht toen “ zal ik er heen sprinten”? Ineens werd het gat groter en groter en zag ik dat Rik het moeilijk kreeg. Een loper voor ons stapte uit waardoor ik weer een plek hoger uit kwam.Ineens draaiden we van bos pad en kwamen we op de Doornseweg uit.We hadden toen enorm wind tegen! Hierdoor liepen we één 1 klap 30 seconden per km langzamer. Vanaf km 7 deed ik het kopwerk en Rik moest er toen helaas af.Blijkbaar hadden nog meer lopers problemen door de wind want ik kon nog een loper inhalen.Ik liep toen op positie 5. Voor me zag ik de nummers 2 t/m 4 lopen en ik liep snel ook op hun in tot km 11. We sloegen toen weer de bossen in. Toen kregen we de wind weer heel licht in de rug en kon ik weer snelheid maken maar 3 km later draaide we weer en hadden we hem vol tegen.Ik verloor weer iets terrein op mijn voorgangers maar werd keurig 5de in 57.18 en was 3de in mijn categorie. Als de wind toch van de andere kant kwam…..ach dan hadden we hem vol mee gehad op de grote open stukken. Ik ben tevreden met mijn tijd!Na afloop van de wedstrijd heb ik nog gewacht, gekeken naar de 5 km bosloop en wat na gedronken met Rik, Ilonka, en Tom.Thuis heb ik mijn hartslag meter uitgelezen en zag dat ik 5 slagen lager zat dan normaal wel vreemd. Ben ik niet diep genoeg gegaan?De volgende dag nog relax uitgelopen bij de Loko loop in 36,57 op de 10 km zonder diep te gaan.

2 opmerkingen:

  1. Knap gelopen Koen, ik kon je helaas niet bijhouden in Woudenberg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gelopen weer Koen (nette tijd).

    @Koen en @Rik...helaas is het jullie bijhouden voor mij sowieso verleden tijd. Zal me hooguit lukken wanneer een van jullie in een soort haaspak gaat lopen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen