dinsdag 25 mei 2010

Trio triathlon team!

Mijn eerste echte team wedstrijd was in één woord geweldig!Voor af hadden we ons voorgenomen om met niets minder dan de 1e plaats genoegen te nemen.
Bij de start stonden we al de welbekende smoesjes te verzinnen dat we niet goed waren.
Eelco starte als eerst bij het zwemmen en zwom een zeer vlakke race en kwam als 9de uit het water!
Aangezien hij nog 300 meter moest lopen tot het wisselpunt kon hij er nog wat inhalen en begonnen we als 6e aan het fiets onderdeel.
Randy die 2 weken terug niet zo sterk reed in een tijdrit leek werkelijk niet te houden. Als 3e fietser met een gem. van 40 km per uur lag hij na de eerste ronde al 2e.
Hierdoor konden we met een achterstand van zo’n 50 seconden beginnen aan het loop onderdeel.
Doordat Randy zo goed had gefietst wist ik eigenlijk al dat dit niet meer fout kon gaan.
Met een temperatuur van 27 graden en volop zon liep ik mijn eerste km in 3.10.
Ik had hierdoor de nummer 2 in gehaald en liep samen met de nummer 1. Ik vroeg nog “wat hij liep op een 10 km”. Hij zei: “dat ga ik niet vertellen, dat de sterkste mag winnen”. Ik beantwoorde “sorry maar dat ben ik” en na 1,5 km versnelde ik. Zonder al te diep te gaan in de hitte waar ik wel last van had, liep ik heel vlak weg en bouwde mijn voorsprong uit met meer dan 1 minuut!
Ik liep lekker ontspannen door naar de finish en finishte in een tijd van 35.36. Randy en Eelco liepen met mij de laatste 100 meter mee zodat we gezamenlijk over de finish kwamen. Ik moest even door mijn knieën omdat ik het erg warm had en tevens geen zin had om direct een microfoon in mijn snufferd te krijgen. Randy beantwoordde netjes de vragen en gaf alle eer aan mij & Eelco maar als er 1 super was vandaag dan was hij het wel!
Zonder echte druk heb ik lekker gelopen. Hierdoor weet ik dat er de komende tijd snelle tijden aankomen.
gr koen

2 opmerkingen:

  1. He Koen,

    Hopen dat het Nederlands elftal iets van ons heeft opgestoken. We hebben als team zeer goed gepresteerd en een zeer leuke dag gehad.

    Kleine aanvulling op de tijdrit van twee weken geleden: die was ijs- en ijskoud (10 Celsius en regen...heel veel) en het woei erg hard (vanuit de verkeerde hoek). Ik had al een gevoel dat het gemiddelde van 39km zeker haalbaar moest zijn bij goede omstandigheden.

    Op naar Spijkenisse (in iets andere samenstelling: Agnus, Eelco en jij) waar de prestatie zeker herhaald kan gaan worden. Dan zal ik met team 2 echter je concurrent zijn ;-). We gaan daar proberen (als het lichaam het na Almere toelaat) een 1-2tje te maken.

    Groet,
    Randy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zie ik je woensdag nog in Voorthuizen??

    BeantwoordenVerwijderen