zaterdag 1 mei 2010

Op de weg terug!

Na de Hilversum city run heb ik drie dagen niks kunnen doen aangezien ik last had van mijn knie. Ik had echt zoiets van ”er zou toch niet weer een nieuwe blessure aankomen”?
Gelukkig verdween na 3 dagen de pijn als sneeuw voor de zon en kon ik 7 trainingsdagen achter elkaar maken.
Vrijdag stond ik aan de start in de Wallenloop in Elburg met een lekkere temperatuur en een beetje regen.
Ik startte te ver achter in het deelnemersveld en raakte hierdoor wat opgesloten omdat degene die voor mij liepen mij ophielden.
Toch kon ik de eerste km in 3.10 openen en de 2de km in 3.20. In mijn oude vorm kan ik die ook gewoon ontspannen in 3.10 lopen maar dat komt wel weer. Vanaf toen heb ik eigenlijk bijna alles alleen moeten doen. 1 ding heb ik mijzelf beloofd kop op en kapot gaan!
In Hilversum was ik nog al ziekjes en was het te warm. Nu was ik lekker fris, dus koppie omhoog, recht op lopen en heb zelf vertrouwen. Mijn 5 km doorkomst was in 17.15 en mijn eind tijd was 35.06! Ik ben zeer diep gegaan. Ik kon niet harder en kon de laatste km niet eens meer voor me kijken. Ik had overal pijn! Ik heb geknokt voor elke seconden om er een goed gevoel aan over te houden. Mensen schenen zich kapot geschrokken te zijn toen ik de finish over kwam. Ze dachten dat ik terplekken dood zou neervallen!
Na 3 maanden niks gedaan te hebben en pas 5 weken in training te zijn zonder al te veel kilometers te maken belooft het wat voor het naseizoen. Waarschijnlijk ga ik vrijdag de 5 km in Utrecht lopen en dan lekker 2 weken naar Portugal. Let maar op! Na de zomer ga ik vele 33ers klokken en hoop rond november zelfs voor een 32er te gaan. Ik ga het zien maar ik geloof er in! Ze zullen mijn voeten er af moeten zagen om mij niet meer aan het lopen te krijgen. De motivatie en de wil is momenteel super! Nu de vorm nog en dat is een kwestie van geduld en tijd.

7 opmerkingen:

  1. 35;05 dat is inderdaad op de weg terug, benieuwd naar je verslag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan Koen. Effe prikkelen in het begin en je gaat meteen weer harder ;-) Vermogen heb je...werk vooral nu even aan de conditie om het vermogen langer vol te houden en je loopt snel weer 33ers (of sneller!!!)

    Randy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koen, waarom ga je in vredesnaam 7 trainingsdagen achter elkaar maken als je kort daarvoor nog last van pijntjes hebt? Zo raak je nooit helemaal van de blessures af en is het wachten op een volgende blessure!!
    Rust is vaak nog belangrijker dan de training zelf!

    Dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Koen, ik bent het helemaal met Dennis eens, 7 dagen trainen nadat je net 3 dagen pijn hebt gehad, niet erg slim. Ook hier alweer alles geven lijkt me niet verstandig, hier zul je ook wel weer last van krijgen (net als je zelf vermeld tijdens de wedstrijd). Doe is rustig aan, anders kun je straks je leuke tijden vergeten,, het is maar een advies!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gas er af op het juiste moment!Je hebt de motivatie en de wil die weinig lopers hebben.Het belangrijkste is heel blijven.Heb je wel afgelopen week alleen rustige duurloopjes gedaan?gr bert

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat ik lees dat er veel mensen bezorgt om mij zijn.Die 7 trainingsdagen zijn op 1 training na alleen maar rustige duurloopjes.
    Ik probeer me zeker in te houden en gebruik de wedstrijden als trainingsprikkel.Leuk dat er ook kritiek gegeven word,en iedereen zijn mening heeft.Soms doe ik er zeker wat mee als bijvoorbeeld mijn trainer dat zecht.Vind het leuk dat ik ook van buiten af reacties krijgt en vind het ook leuk om jullie te volgen.Dus als jullie een eigen blog hebben zou ik die graag lezen Jeroen en Dennis.Dit geld overigens ook voor andere lopers.Mail mij en ik zal zeker je blog bezoeken.
    gr koen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Koen,
    Hoop ook idd dat je er wat mee doet want dan kunnen we leuke tegenstanders van elkaar zijn. Heb zelf geen persoonlijk blog maar ben natuurlijk te vinden op www.vrt.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen