zaterdag 8 mei 2010

Met zware vermoeide benen 16.57 in U-track meeting

U-track meeting Utrecht


Vrijdag 7 mei heb ik na zware weken mijn eerste baanwedstrijd gelopen in Utrecht.
Het werd weliswaar een matige 5 kilometer, maar ik vond het erg leuk om te doen.
Ik startte in de eerste serie en mocht lopen tussen mannen als Colin Bekers en Erik Sanders.
Deze hebben mij uiteindelijk zelfs op meer dan een ronde gezet!
Mijn start was iets te snel, maar ik liep daarna vrij vlak tot 3,5 km.
Na dit punt volgde echter een zeer langzame kilometer, gevolgd door een snelle laatste 500 meter (laatste ronde 72 seconden).
Uiteindelijk kon ik de leukste blogger van Nederland, Rik Wolswinkel,
hard passeren.
Ik was best vermoeid van de week daarvoor en daardoor best tevreden over mijn tijd.
De laatste tijd heb ik namelijk nog geen enkele interval training gedaan, op af en toe een donderdagavond na bij Loopgroep 2000.
Mijn verwachting is, als ik zo fris als een (k)hoentje ben over een paar maanden,
ik een kans maak om onder de 16 minuten te komen.
Nu eerst 11 dagen naar Portugal! Dat word lekker uitrusten en knetterhard trainen.
Veel snelle kilometers maken.
Na terugkomst hoop ik dat ik tegen mijn oude niveau aanzit. Kijkend naar de afgelopen
zes weken denk ik dat met een weekgemiddelde van 60 km nog grote stappen kan maken.
Het belangrijkste is dat we er nog plezier in hebben!
Tevens wil ik nog zeggen dat de U-track meeting een geweldig evenement is in Utrecht.
Ik ga daar zeker snel terugkomen.
Als ik kijk hoe hard Melanie daar gelopen heeft, heb ik ook goede hoop dat daar een aantal
Pr’s gaan sneuvelen!

Tot over een paar weken…
Koen

1 opmerking:

  1. bedankt voor de mooie bijnaam die je me geeft ;-).
    Train ze in Portugal.

    BeantwoordenVerwijderen