zondag 22 november 2009

WARANDELOOP


Na de Zandenplasloop in Nunspeet heb ik doorgetraind en ik merkte dat dit erg goed ging, bijvoorbeeld 4 keer een kilometer gemiddelde van 3.05 minuten.

Ik wilde graag nog 1 keer vlammen voordat ik een rustweek ging nemen.
De Warandeloop zou mijn aller eerste cross worden en ik dacht dat een top 20 plek zeker mogelijk was. Ik vloog er dan ook de eerste ronde in. Tot 1,5 kilometer hield ik stand in de kopgroep. Ik viel vervolgens van helemaal voorin terug naar het achterveld. Dit kwam op fysiek vlak door de steek en ik liep voor het eerst op spikes, had het gevoel dat die schoenen blokkeerde als ik snelheid begon te maken. Mentaal gezien klopte het ook niet want ik wilde bij niemand aanhaken om vervolgens vast te bijten. Het was gewoon een wedstrijd teveel…
Nadat ik na 2,5 ronde door de eerste 3 dames in het veld werd ingehaald kon ik er nog een beetje doorkomen en haalde ik weer 2 vrouwen en 4 mannen in. Het ging alleen niet van harte!Mijn hartslag bleef ook 10 slagen onder mijn normale wedstrijd tempo.
Ik had zeker 2 minuten harder gekund maar niet vandaag.
Het klopte niet en het wilde niet! Ik wilde na 2 rondes uitstappen maar gelukkig heb ik dit niet gedaan. Ik weet wel dat als het een wegwedstrijd was geweest, het veel beter was gegaan.
Ik blijf crossen maar dan voornamelijk als training want je schijnt er sterker van te worden!
Nu eerst 1 week lekker rusten en dan weer volop trainen om in het voorjaar in top vorm te zijn voor de wegwedstrijden!
Als 1 van mijn wedstrijden komende maand heb ik de Sylvestercross in Soest staan en weet heel zeker dat ik het daar beter ga doen! Want slechter dan bij de Warandeloop kan niet.
Dit was net 1 week teveel. O,ja ik was 33ste senior snel vergeten dus….
Koen

1 opmerking:

  1. He Koen,

    Hier moet je voor waken! Dit was geen slechte wedstrijd maar juist een hele goede school. Ik mailde je van de week al dat vorm staat door verbazing en valt met verwachting!!! Leer van hetgeen hier niet goed verliep en bezie dat als positief. De weg der progressie die je bent ingeslagen, ligt nog wagenwijd voor je open...neem niet te vroeg de afslag naar stabilisatie (...hmm, ik ben weer poetisch bezig). Nou ja, je snapt het wel!

    Groetjes,
    Randy Hendriks

    BeantwoordenVerwijderen