maandag 14 december 2009

Koude polderloop/Loko loop





Koude polderloop:

Vermoeid ging ik zaterdag naar Nijkerk naar de Koude Polderloop.
Voor de start moest ik nodig naar de WC! Terwijl ik hier zat, hoorde ik tot mijn grote schrik, dat er met 1 minuut werd gestart. Ik moest dusdanig haast maken om op tijd bij de start te zijn, dat ik met maagklachten vertrok. Helaas heb ik hier wel vaker last van en ben daarom ook begonnen met een voedingschema.
Na 2 kilometer had ik echter z’n pijn dat ik stil moest staan. Dit gebeurde hierna nog diverse keren. Ik had eigenlijk best goede benen en het gevoel het tempo van Remco Grasman gewoon aan te kunnen. Deze loop maar snel vergeten!
Zaterdagmiddag heb ik vervolgens de hele dag op bed gelegen omdat ik me echt beroerd voelde. Echter zaterdagavond ging het al een stuk beter en na een lekker etentje besloot ik mij de volgende dag aan de start van de LOKO-Loop te melden.

LOKO-Loop
Zondagmorgen voelde ik mij, op een beetje vermoeide benen na, best oke. Omdat ik toch bij de Loko loop in Zeewolde zou gaan kijken(een paar vrienden liepen de 5 km) besloot ik om gewoon mee te doen met de 10 km. Omdat ik bang was dat mijn maag zou gaan tegenwerken had ik ’s ochtends alleen maar bananen gegeten. De wedstrijd begon en ik startte snel (6,20 eerste 2 kilometer). Vervolgens kon ik zonder kapot te gaan lekker doorlopen. De hele wedstrijd liep ik alleen en had uiteindelijk meer dan 1 minuut voorsprong op de nummer 2! Zonder echt diep te gaan een 34,49 lopen en tevens een parcours record was ook na de ervaring van gisteren een mooie verrassing!
Deze week weer lekker verder trainen en dan wacht Dronten.
Mijn doel is om hier in ieder geval een 34 laag lopen. Stiekem denk ik zelfs al aan een PR.


Groetjes koen

4 opmerkingen:

  1. Dat heb je strak gedaan, misschien toch zo gek idee niet van je. in ieder geval heb je hier een beter gevoel aan over gehouden dan aan de Warandaloop en Koude Polderloop. Ga voor een 33.45 dan heb je je clubrecord weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Koen,

    Na twee even wat mindere wedstrijden gelukkig weer een goede wedstrijd. Zolang het koppie maar omhoog blijft, gaan de tijden omlaag!

    Tot in Dronten,
    Randy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Koen

    Lekker dat je op zondag nog goed hebt gelopen.

    Ik denk dat het goede karma is omdat je, ondanks je slechte fysiek, op zaterdag nog een amateur loper hebt geholpen naar mooie tijd :-).

    Succes in Dronten, wellicht komen we elkaar tegen.

    Groet

    eelco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Koen,

    ivm tussentijden, die zijn relatief, ik was het km punt telkens al wat voorbij voor ik keek... ik vermoed dat de waarheid meer 3'05 na de eerste was.
    Jammer van die maagklachten, ik was liever met 2 op die dijk. In 2005, toen ik het record nam was ik samen met Van der Pol.
    Bedankt verder voor je reactie, tot volgend jaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen