maandag 19 oktober 2009

Halve marathon van Amsterdam!!

Vandaag was het zover. Een van mijn speerpunten dit jaar, de
Mizuno Halve Marathon van Amsterdam 2009!
Iets na kwart over drie kon iedereen in het Olypisch stadion horen; “aankomst Koen Henkes van running 2000”. Wat een kick!
Wedstrijdverloop;
Vanaf de start ben ik erin gevlogen, de eerste 2 kilometer zat ik onder de 6.30 min.
Het voelde goed aan, toch besloot ik even gas terug te nemen. De strijd was immers nog lang!
Mijn tussentijd op de 5 km tijd was 17.20. Ik kon het tempo goed doortrekken en op 10 km zat ik op een splittijd van 35.10.
Kijkend naar het wedstrijdverloop zat ik op alle tussenpunten (10 en 15 en 16,1) onder mijn persoonlijke records!
Na 15 km kwam ik door in 53.05. Ik liep toen met Gregorio Nijboer een regionale concurrent. Op dat moment kreeg ik een
kleine tegenslag te verwerken. Een flinke steek gooide een kilometer lang roet in het eten.
Gregorio had dit door en ik gaf aan hem aan dat ik flink last had. Ondanks dat ik grotendeels het kopwerk had gedaan en hij hier
bijna niet te zien is geweest, ging hij versnellen.
Deze actie gaf mij weer nieuw moraal! Samen met een Zwitser (ik zag hem overigens aan voor een fransman) hebben we
het groepje uit elkaar getrokken en zijn we over hem heen gegaan.
Al met al resulteerde dit in een eindtijd van 1.15.51, een nieuw PR en tevens clubrecord! Uiteraard ben ik hier erg tevreden over,
Echter denk ik zelfs dat het 30 seconden sneller had gekund. Het grote pluspunt gedurende de wedstrijd was dat mijn verval erg klein was.
Ik merkte dit tevens op, doordat ik vanaf kilometer punt 3 door niemand meer ben ingehaald en alleen voorbij ging!
Drie Nederlandse lopers zijn voor mij geƫindigd, een bevestiging van mijn progressie van de afgelopen tijd.
De lange afstanden liggen mij, ik kan ze steeds meer en beter verteren!
Mijn volgende doel; alle Persoonlijke records op de korte afstanden verbeteren!

Groetjes koen

7 opmerkingen:

  1. Wat een tijd, Koen echt super gedaan!! Mooi opgebouwde race.

    Nunspeet gaat spannend worden dat is zeker, ik kijk er zeker naar uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Koen,

    Goed gedaan jongen. Dat je mijn clubrecord zou pakken wist ik wel gezien je vorm de laatste weken. Je hebt me nu echter wel flink wat huiswerk gegeven.

    Gefeliciteerd,
    Randy Hendriks

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie prestatie Koen!

    Clubrecord klopt, bij de mannen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Koen!

    Goed bezig joh! Tot de Zandenplasloop. Dat gaat zeker weer een pr worden voor je!

    Groet, Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Koen geweldig fijn voor je dat je zo goed gelopen hebt! We zijn trots op je! Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tijdf Koen, van harte met het behaalde club record.

    BeantwoordenVerwijderen