maandag 14 februari 2011

Leuke training..

Na een super wedstrijd tijdens de Asselronde deed ik vandaag mee aan de plaatselijke Loko Loop. Hier wilde ik graag de 15 km lopen als training voor de marathon in Rotterdam.

Op mijn schema stond 45 minuten in het Marathon tempo. Dit zou genoeg zijn voor een nieuw parcours record. Alleen bij het inschrijven zag ik ineens Remco Grasman naast mij staan. Hij wilde als generale repetitie voor het NK cross volgende week zijn benen testen op de 10 km. Hierdoor wist ik dat mijn 10 km record door hem zou worden verbroken.
De start ging erg hard maar hier had ik geen moeite mee. Ik heb samen tot het 2 km punt met Remco gelopen. Ik had het gevoel dat ik hem  lang zou kunnen volgen en dat er daardoor een 33er op de 10 km zeker in zou zitten. Alleen na de Asselronde vorige week wilde ik me gewoon aan mijn schema houden omdat ik in training ben voor mijn grote doel de Marathon. Ik nam daardoor gas terug en 10 slagen op mijn hartslag. Tot het 5 km punt liep hij niet meer dan 30 seconden voor op mij. Dat terwijl ik me niet zo lekker voelde als vorige week. Zonder diep te gaan  en 3,45 per km finishte ik ontspannen in een keurige 54,54 minuten op de 15 km.Dit was een prima training en ik heb het parcours record op de 15 km verbeterd met 10 minuten ( De 15 km staat dit jaar voor het eerst op het programma bij de Loko Loop). Remco klokte een tijd van 33,21 en met deze tijd heeft hij een nieuw parcours record neergezet op de 10 km.
Ik loop nu ongeveer 3 maanden boven de 100 km per week en voel me er nu een stuk sterker door. Nu nog lekker 4 weken door trainen en dan heb ik als test de halve Marathon van Harderwijk op het programma staan. Deze wil ik wel vol uit lopen om te kijken of daar een nieuw PR voor mij inzit. Dan ga ik 2 weken door trainen en dan neem ik rust voor de Marathon. Rotterdam komt steeds dichterbij maar ik hoop nog een klein stapje te maken. Mijn definitieve schema waar ik op weg ga in Rotterdam wordt pas besloten na de Halve Marathon in Harderwijk.

2 opmerkingen:

  1. Netjes! Vergeet niet eens de 5 weken een weekje relatieve rust te pakken, daar word je alleen maar beter van. Maar je bent op de goede weg!
    Goed te weten dat Remco in vorm is, ik weet wat me te wachten staat zaterdag....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent momenteel zeker een stuk verder dan ik, volhouden en straks de puntjes op de i dan kan het een hele mooie marathon worden in Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen