zondag 5 september 2010

Waardeloze tijd Heideloop

Heideloop 4 september 2010

Ik ging er vanuit om bij de Heideloop een 34er te gaan lopen. Dit leek mijn geen onmogelijke opgave al is mijn vorm nog niet super.
Bij het begin ging ik hard (te hard ) van start. Wilfred Verhagen kwam na 1 kilometer bij mij lopen en trok hem flink door. Voordat ik bij kilometer punt 3 aankwam ging het kaarsje uit.
Ik heb geprobeerd om mijn eigen tempo te lopen maar kwam totaal niet in mijn ritme.
De 5 kilometer kwam ik nog door in: 17.05 maar daarna kreeg ik het enorm zwaar en hoopte ik dat de finish snel zou komen.
De nummer 3 kwam nog bij me lopen zo’n 2 km voor de finish.
Hierdoor kon ik achter hem aan lopen en spaarde ik mijn krachten om de laatste 500 meter voor de finish bij hem weg te lopen.
Ik finishte als tweede in een tijd van: 35.26.
De hele dag voelde ik me al een beetje slap waarschijnlijk kwam dat door mijn saunabezoek een dag voor de Heideloop.
Ik ga gewoon door met trainen, dan word ik vanzelf weer beter waardoor ik volgende week een 34er kan lopen!
Koen

2 opmerkingen:

  1. Koen,

    Denk eraan wat ik je steeds duidelijk probeer te maken! Topvorm is verbazing, geen verwachting! Probeer gewoon lekker je ritme te zoeken dan komen de tijden vanzelf weer! Ik heb die fout vorig jaar ook gemaakt en ging in de 7-Heuvelen met één doel: plezier hebben...toen kwam ik pas weer in het snellere ritme (daarvoor verwachtte ik tijden). Doe je best in Spijkenisse...ook al is dat een 36-er!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Koen,

    Gefeliciteerd met je tweede plek!

    Wil je zaterdag meerijden naar Spijkenisse? Mail dan even naar: a.gerringa@upcmail.nl. We hebben nog plek in de auto. (Miranda v/d Kroft rijdt ook met ons mee)

    Groetjes,
    Marleen&mannen Agnus en Luca

    BeantwoordenVerwijderen