maandag 28 maart 2011

Westerveldloop en klaar voor de marathon!!

Ik wilde graag als laatste trainingsprikkel voor Rotterdam nog een 10 km wedstrijd lopen.

Deze heb ik zondag in Zwolle gelopen. Ik startte snel, liep zeer vlak zo’n 3:20 per km en kwam door in 16:40 bij het 5 kilometerpunt.
Toch voelde het niet lekker allemaal aan en liep het niet maar dat is te begrijpen na maanden trainen en trainen voor de Marathon!
In de tweede ronde liepen we verkeerd door de fietser die voor ons reed, dit was helaas al de 3e keer dit jaar. Wellicht handig om eens een loop Tom Tom aan te schaffen.
Het verkeerd lopen koste ons toch weer 15 seconden. Het tempo zakte iets en ging naar de 3:30 per km. Ik kon het tempo lang vol houden tot dat ik bij het kilometerpunt 8,5 moest lossen bij mijn mede loper! Langzaam beetje bij beetje versnelde ik meer en meer naar de finish toe. Mijn ademhaling kon nog wel hoger maar mijn benen waren zo moe dus het was flink werken voor mij! Toch kon ik 4 seconden van mijn PR aflopen en liep ik de Westerveldloop uit in een 33,51.
Ik zou nog een stukje sneller kunnen en dat is prettig om te weten! Dan heb ik weer een doel voor mijn volgende 10 km. Nu ga ik heel rustig blijven lopen om vooral te herstellen
zodat ik super in vorm ben voor Rotterdam.
De trainingen zijn gedaan en beter zal ik niet meer worden voor Rotterdam.
Na 3 goede test wedstrijden weet ik dat ik er erg goed voor sta.
Toch heb ik over mijn eerste wedstrijd de Asselronde het beste gevoel overgehouden.
Dit komt vooral omdat ik toen erg goed was uitgerust.
Ik ben in vorm zeggen mensen tegen mij maar tja wat is vorm?
Ik denk namelijk dat ik dan wel heel lang in vorm blijf. Want ik ben gewoon beter geworden en klaar voor de volgende stap. Ik heb op papier wat dingen gezet wat ik wil bereiken en 1 punt weet ik zeker!
De marathon moet en zal onder de 2 uur 30 ooit gelopen moeten worden door mij!
Maar dat is allemaal voor later, nu ben ik er klaar voor en wil heel graag!
Het is mooi om een doel te stellen en daar na toe te werken.
Vanaf half november ben ik bezig geweest met het opbouwen van de kilometers!
De laatste 2 maanden heb ik niet meer onder de 100 kilometer per week gelopen en dat heeft mij goed gedaan. Ik ben er klaar voor en heb er zin in!!

4 opmerkingen:

  1. Kerel, jij bent niet in vorm....Jij wordt gewoon steeds sneller en stijgt elke keer een niveau. Btw wel ff je PR aanpassen in je lijst hè ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt er steeds meer op dat je toch wel een groepje voor me zal lopen in Rotterdam, maar zo snel geef ik me niet gewonnen ;-)

    Wel lekker zo voor de marathon PR op de 10, zelfvertrouwen heb je nu. lekker uitrusten en geen gekke dingen meer doen voor de marathon.
    Tot in Rotterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Koentje,

    Goed en volwassen geschreven. Daarin ben je ook zeker gegroeid! Niet meer het nu alles, maar doelen stellen en daar naartoe leven. Dat is het verschil tussen een zeer goede regionale sporter en een sporter die een hoger nivo kan halen. De stap is gezet, het is aan jou wat je er verder uithaalt. Blijf altijd nadenken over wat je doet, maar vrees niet, ik hou je wel aan het denken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rik je kunt altijd nog met mij mee :-)

    Hen Koen mocht ik je niet meer zien tussen de 22000 lopers dan wens ik je alvast heel veel succes zondag in Rotterdam.

    Koen

    BeantwoordenVerwijderen